Rabu, 3 Oktober 2012

CIRI-CIRI MENARIK iPHONE 5...

 
CIRI-CIRI MENARIK iPHONE 5
  1. Storan yang lebih besar. Biasanya model iPhone sebelum ini diperkenalkan dengan storan 8/16/32 gb storan dalaman, namun untuk iPhone 5 ianya akan dilengkapkan dengan storan 32gb dan 64gb.
  2. Tiada lagi masalah isyarat kerana Apple telah menambahbaik ciri-ciri penerimaan isyarat yang sebelum ini bermasalah pada model iPhone 4.
  3. Dilengkapi dengan ciri-ciri Face Recognition untuk fungsi pengecaman muka jika gajet anda dicuri.
  4. Ianya semakin nipis dari model sedia ada. Sudah tentu makin menarik bukan.
  5. iPhone 5 mempunyai bateri yang tahan lebih lama, Sehingga 14 Jam Masa bebual.
  6. Cip yang lebih power dengan A5 Dual Core.
  7. Skrinnya juga lasak dan tahan calar.
  8. Dan sudah semestinya banyak lagi ciri-ciri menarik yang bakal menjadi kejutan kepada peminat gajet Apple.

Teknologi yang digunakan oleh Iphone 5..

San Fransisco, AS - Sebuah paten Apple yang baru terungkap baru-baru ini mengindikasikan iPhone 5 sepertinya akan memiliki fungsi NFC (Near Field Communications).

NFC, fitur yang memungkinkan pengguna menyentuhkan ponsel ke ponsel atau gadget lain dengan fungsi NFC lainnya untuk mentransfer data, mulai banyak digunakan di smartphone. Tak hanya itu, fitur ini juga bisa dimanfaatkan sebagai mobile payment dan fungsi lain.

detikINET kutip dari TG Daily, Senin (30/7/2012), paten Apple ini memperlihatkan, pengguna bisa menggunakan iPhone mereka untuk terkoneksi dengan Apple TV, konsol video game, speaker system dan banyak lagi.

Pada dasarnya, fungsi tersebut mengubah ponsel--kemungkinan adalah iPhone 5--menjadi remote control universal, dengan fungsionalitas yang bisa dikembangkan untuk berbagai keperluan.

Tentu saja, NFC di iPhone ini juga memungkinkannya menjadi kartu kredit mobile, sesuatu yang seolah menjadi fungsi wajib yang akan memudahkan para konsumer.

Tiada ulasan: